الاثنين، 11 يوليو 2016

ام كلثوم - الحب كله - جودة عالية - HD





م كلثوم - الحب كله - جودة عالية - HD
https://www.youtube.com/watch?v=vgfL4Yc3lSg
---------------
اغنية الحب كله
غناء كوكب الشرق ام كلثوم
كلمات الشاعر احمد شفيق كامل
الحان الموسيقار بليغ حمدى
الاغنية انتاج عام 1971

كلمات الاغنية
الحب كله حبيته فيك الحب كله 
و زمانى كله انا عيشته ليك زمانى كله 
حبيبي قول للدنيا معايا ولكل قلب بدقته حس
يا دنيا حبى و حبى و حبى 
ده العمر هو الحب و بس
و اسقيني و املا و اسقينى تانى
م الحب منك من نور زمانى 
اسقينى ياللى من يوم ماشوفتك
حسيت كأنى اتخلقت تانى

روح قلبى يا حياة ايامى يا روح قلبى 
يا حبيبى يا ملاك احلامى يا روح قلبى 
انا كنت ايه قبل ماشوفك انا كنت ايه 
و كنت عايش يا حبيبى ايامى ليه 
طريق حياتي مشيته قبلك فى ليل طويل 
لا قلب جنبى يحس بيا ولا طيف جميل 
و لما شوفتك اول ماشوفتك 
بكل الشوق الدنيا لقيتنى مشدود اليك 
و بكل حب الدنيا نديتك و جريت عليك

ناديت على الدنيا بحالها ولكل قلب بدقته حس
يا دنيا حبي و حبى و حبى 
ده العمر هو الحب و بس
و اسقيني و املا و اسقينى تانى 
م الحب منك من نور زمانى
اسقينى ياللى من يوم ماشفتك 
حسيت كأنى اتخلقت تانى

الهوا العطشان فى قلبى بيندهك 
يا ارق من النسمه و اجمل من الملك 
انت روحى و كل عمرى و نور حياتى 
يا حياتى انا ايه بالنسبه لك 
حبيبى ده انا مخلوق علشانك 
يادوب عشانك عشانك انت 
و قلبى عاش على لمس حنانك 
يادوب حنانك حنانك انت

حلوه حلوه الايام حلوه الاحلام حلوه
حلوه حياتى حلوه حلوه يا سلام حلوه 
حلوه بتمر قوام حلوه ويا حياتي 
يا زمان يا زمان يا ليالى طويله 
احلامها جميله معاك
يا زمان يا ليالى بتجرى بتطوى آمال وتفوتها رماد
فيها لو تنسى اتنين اتنين فى الحب 
اتنين فى الحب اتنين للحب 
دايبين عايشين

عايشين نقول للدنيا بحالها 
ولكل قلب بدقته حس
يا دنيا حبى و حبى و حبى 
ده العمر هو الحب و بس
و اسقيني و املا و اسقينى تانى 
م الحب منك من نور زمانى
اسقينى ياللى من يوم ماشوفتك 
حسيت كأنى اتخلقت تانى

يا حبيبى يا عبير الشوق يا حبيبى 
يا نصيبى من ليالى الشوق يا حبيبى 
شعر ايه ده الكلام اللى فى عينيك 
خلي احلى كلام يغير 
عطر ايه ده العبير اللى فى ايديك 
بيقول ايديك هى العبير 
من الربيع اللى فى شفايفك 
للليالى اللى فى عينيك
من اللهيب اللى فى خدودك 
للحنان اللى فى ايديك 
رحله تاهت روحى فيها و تهت فيها

خبينى من الزمان خبينى
و بعيد عن عيونه دارينى 
على الفرحه الكبيره يا خوفى 
لا ياخدها ولا يخلينى 
حبيبى قول للدنيا معايا و لكل قلب بدقته حس
يا دنيا حبى و حبى و حبى 
ده العمر هو الحب و بس
و اسقينى و املا و اسقينى تانى 
م الحب منك من نور زمانى
اسقينى ياللى من يوم ماشوفتك
حسيت كأنى اتخلقت تانى
============
م كلثوم - الحب كله - جودة عالية - HD
https://www.youtube.com/watch?v=vgfL4Yc3lSg


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق